Det blev verkligen en hårdstart på veckans träningsfront…
På morgonen körde jag ett överkroppspass. Rygg, triceps, axlar, bröst, biceps och mage. Avslutade passet med 6 min OTM. 8 utfall 15 kg, 4 sumosquats 15 kg, 6 burpees.
Och riktigt glad att jag äntligen tränar på 45 kg latsdrag, och drar 3 på 50. När jag ska sätta tillbaka stången upp, åker hela jag hiss. Jag ligger alltså på min egen kroppsvikt. Bra gjort. Ryggen har varit en svag punkt.

Sen lite ovetandes om att invigningen av CF-boxen skulle innehålla ett träningspass, smällde jag i mig jordens största middag strax innan. Och fick då bli varse om att vi skulle köra en 10 min AMRAP så man fick vara med på utlottningen av medlemskorten.
5 burpees
10 armhävningar
15 squats

Jag tappade räkningen på rundorna, men en tjej som körde bakom mig höll koll och trodde på 8-9 rundor. Instämmer på det. Ändå bra gjort.
Det betyder alltså.
Minst 40 burpees
Minst 80 armhävningar
Minst 120 squats

Ni förstår poängen med crossfit nu va? Det resultatet på 10 minuter, är inget man gör ett vanligt träningspass. Snabbt och effektivt alltså. Tungt så kräkjävulskt. Men lite mat på det (mat igen), mys med båda ungarna och en varm dusch, då lever man igen ❤

Bra invigning. En bra dag. Imorrn badet med kids, träning och sen kanske lunch OCH middag med tjejerna! Fint.

Lämna en kommentar