Dålig dag

Från morgon till kväll… Efter Ebba gått iväg till skolan, så började min dåliga dag. Fick besked från KK att väntetiden är till 8 april för mina onda cystor.
Fibblat och vart allmänt klumpig. Trodde jag och Eddvin bara var ute i en timme med pulkan, men det visade sig att vi var det närmare två timmar… Vilket i sig resulterade i 20 minuters snabbhandling innan Ebba och Cornelia skulle anlända hem.. Och då glömde jag att handla hälften. Eddvin vägrade sova sin lunchvila, och var därmed dödens trött på badhuset. Men glad ändå. Han small av efteråt och vaknade upp på helt fel sida. Så medans jag Kikki och Camilla lagade en utsökt middag, gnällde Eddvin halsmandlarna av sig typ.

Och jag som tyckte att det skulle vara lyx att få börja jobba igen. Men att för det första komma hem till ett skitigt hem, en smutsig unge och omotionerade hundar, och bortrest karl på skoter(supar)resa som bara lämnat allt, det var väl inte tanken. Så hädanefter ska jag städa innan jag åker på jobbet, bada barnet, motionera hundarna, tvätta kläderna, bädda rent… Även under tolvtimmarshelgerna.

Jag är int bitter alls…

Lämna en kommentar