Så var den fruktade magsjukan här…. Och förbi?! I förrgår kom Ebba hit, samma eftermiddag började hon spy. En snabb magsjuka som var över efter två kaskadspyor (dessmer huvudvärk dock). Så igår så garderade jag upp med precis ALLT gott som går att äta. Danska Wienerbröd, Moccabakelser, godis, köttsoppa med klimp, frukt, mackor…. Också satte matorgien igång. Med tron om att jag också skulle börja spy samma natt. Liksom för att fylla på förrådet och samtidigt unna sig äckligt mycket överätande, för att man ändå skulle spy ut det dubbla. Men den kom aldrig.

Så idag får jag sota, för det första med en uppblåst mage, för det andra med ett ihopsnickrat gymnastikpass (nästan som det förra jag gjorde). At home. Mitt träningskort har gått ut, och förnyas först på måndag. Men allt går att lösa med lite fantasi och karaktär 🙂

50 squats
40 utfallssteg
30 burpees
20 pushups
10 basketjumps

2 rundor på tid. Rundorna har hittills tagit mellan 6-8 minuter.. Så ska försöka hålla mig under 8:an…detta innebär 16 minuter träning + 10 min core… 26 minuters träning. Effektivt och tungt så in åt helvete… Testa 🙂

Sen avslutar jag med 5 minuter statisk planka. 2×1 min sidoplanka med hantel.

Nu ni era jävla danska wienerbröd… 😉

Börjar jobba på måndag förresten 🙂 på ett grymt jobb med fantastiska medarbetare. En helt ny utmaning, bara längtar!!!

Sen ska jag och mina kids njuta av detta lov! Slalom, kompisar, Gruvtrollet, badet, utomhuslek… Jo, nog sysselsätter vi oss 🙂 sen måste jag kolla upp om Ebba har träning idag, undra om dom kör fast det är sportlov? Måste gå och reda ut det här 🙂

1 tanke på “

  1. Vanessa spydde en kväll och sen var den över för henne.. Jag spydde en morgon och sen var den över för mig! Verkar som att vissa magsjukor är lindrigare 🙂

Lämna en kommentar